lördag 6 juni 2009

" Vit" trappa

Hejsan...passar på att göra ett inlägg då barnen sover och mannen tittar på fotboll = såhär firar vi nationaldagen ;)

Jag älskar vita trägolv och har alltid velat ha en vit trappa....och vit trappa blev det hemma hos också. Men jisses vad smutsen syns bra. En kvart efter städningen ser det ut som man aldrig hade haft damsugaren framme. Frejs bästa vän, Victor 2-år konstaterade även att "mycket smut,smutsig trappa", undrar bara vad alla vuxna tänker när de besöker oss *fniss*

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram Lotta

12 kommentarer:

  1. Håller helt med dig, jättesvårt att hålla rent :-)
    Din nationaldagsfirande ser ungefär ut som min då :-)
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ja barn är ju ärliga och vi har ljusgrå trappa som allt damm syns i. Men snyggt är det när man städat, i en microsekund :)))
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Jo tack, jag vet, vita golv är inga smutsdöljare precis... Vi har det på hela övervåningen. Där är det bara sovrum dock, så det blir inte så smutsigt, Men varenda liten dammråtta syns!
    Men guuuuud så snyggt det är! :)
    Undrar om vi fortfarande bloggar när alla börjar slipa bort vitfärgen igen *fniss*
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!
    Jättefint med vit trappa, även om det inte är så praktiskt;)
    Jag hade dest i mitt förra hus o då hade vi två katter..gissa om jag gick där o torkade bort katthår varenda dag! Mycket Torkypapper gick det åt*fniss*

    Här firar vi nationaldagskvällen med att jag sitter bloggar o sambon kollar på film;)

    Halein Jenny

    SvaraRadera
  5. Haha, roligt med ärliga barn.. Ibland ;-) Men visst är det vansinnigt snyggt!

    kram Mia

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset ... vi har planer att måla vår trappa vit .... man kanske ska fundera på en annan färg? ;-)
    Ha det bra! Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Vilken tur! Vårt nya badrum som inte är helt klart har vita klinkers och alla i familjen har mörkt hår! Jag kommer att få städa ihjäl mig :)
    Kramar C

    SvaraRadera
  8. Det är ju det som är nackdelen med vitt, men hade ni valt en mörk färg istället så hade ju allt damm synts istället, även om det nyss blivit städat.

    Vi firade nationaldagen med att rensa mossa mellan plattorna på altanen istället...

    SvaraRadera
  9. vi har också ljust golv, så jag vet vad du menar :/
    fast grymt snygg blev trappan!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  10. Hej gumman!!!
    Grattis til 10 000 !!! Gott med tårta=))
    Ha en riktigt skön söndag
    kraaaaam

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Min butik ligger i Halland, men nästan rätt! Inte långt från Skånes gräns...

    Har du målat trappan själv?
    Jag går ju och funderar på att måla golv vitt på ovanvåningen...men då får jag göra det själv..och jag måste erkänna att jag är inte världsbäst på att städa. Får skylla på att vårt hus är så stort*hihi* Tiden räcker inte till att hålla det fläckfritt...

    Ser vääldigt snyggt ut i trappan!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  12. Snygg trappa!
    Jaha...allt smuts syns direkt...
    Vi har fortfarande inte gjort något åt vår trapp. Är ju sugen på att måla den ljusgrå eller vit. Det är ju sååå snyggt! Men jag vet inte... Jag älskar ju inte att städa direkt. ;)

    /Helena

    SvaraRadera