tisdag 22 september 2009

God morgon alla söta tjejer!

Här är vi duktiga såhär på morgonkvisten...vaknar man kl 05 på morgonen så hinner man...Tro mig,det är inte jag som är den morgonpigga i familjen. Men man får inga val på morgonen när barnen har bestämmt sig att vi ska upp....Vad vi har gjort är lingongröt =) Superiorgott! Har ni smakat det någon gång?

Receptet är mycket enkel,
1 L vatten
1,5dl socker
4dl lindon 1/2tsk salt
1,5dl mannagryn

Koka upp vatten...häll i ingredienser, koka under omrörning ca 5min. låt svalna och vispa gröten fluffigt med elvispen!




Nu blir det en kopp kaffe och lite lite puolukkapuuro som gröten heter på finska...

hejs svejs

Lotta

4 kommentarer:

  1. Oj vad ni var morgonpigga!
    Jag kommer att tänka på "Klappgröt" som min mormor gjorde när jag var liten. Men då tror jag att det var vinbär hon använde.
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. TREEEEEEEEEEEEEVVVVVVVVLIG resa Lotta.
    Hoppas att du får det bra och hälsa sunny old england från mig. Är riktigt avis!!!

    Kram och Bon Voyage!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det låter riktigt gott!!
    Men jag älskar faktiskt gröt! Synd man inte har några lingon bara...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Klappgröt, kallar vi det här i Halland! mums!

    SvaraRadera