tisdag 5 juli 2011

Kakelugnar

Men kära ni, vad det glädjer mig att att se att ni tyckte om husfärgen. Jag måste nog erkänna att jag är inte riktigt säker än om jag tycker om den eller om jag bara är ovan....Jag tycker om den vita färgen men funderar om den bör ändå bör ha varit mer vitare...
Hur som, jag är ytterst tacksam för eran fina feedback! Tack ska ni ha!

För ett tag sedan fick jag önskemål om att visa en del av våra kakelugnar, och det blir det idag!


Som sagt har vi 8 kakelugnar, inga av de går att elda i dags läge,men vi ska ordna det =) ! ...också =)

Vid flytten gjorde vi massa spännande fynd i de,bland annat gamla vuxen blöjor...mysigt och så välkommande =)





Kakelugnen i mitt arbetsrum, jag tror att det kommer mer till sin rätta när den hmmhmm-bruna-golvet fixas i ordning....Den här kakelugnen är söt, och har en riktig Lotta-färg !




Lilla kakelugnen i gästrummet...








Vardagsrummets kakelugn, dyraste att åtgärda...kostar ca 40 000kr för att få den att fungera säkert...men en av de viktigaste kakelugnar i huset...dels för att första våningen är sjukt kallt under vintern och dels att det är ju i det här rummet vi kommer att mysa med familjen - då ger kakelugnets sprakande den rätta lugnet till våra vinter kvällar!


Men innan kalla vinter kommer vill jag ha en fin sommar med min älskade familj, jihuu,semestern börjar nu!


kram Lotta




















8 kommentarer:

  1. Hej
    ÅH 8 kakelugnar det är bara så vackert!!!
    ha en fin fin dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Ojoj vilket hus ni bor i! 8 kakelugnar, inte dåligt :-)! Den i vardagsrummet är otroligt vacker!

    Hoppas att ni kan få en bra "deal" vad det gäller att fixa till dem, kakelugnar sprider ju sån underbar värme.

    Kram, Anette

    SvaraRadera
  3. ÅTTA kakelugnar, - det var inte dåligt! Vackra är de också. Jag spanar naturligtvis lite extra på den ljusgröna, - ovanlig!

    Angående nyansen på ert hus ska du nog inte oroa dig. Vi putsade om vårt hus för ett par år sedan och var också i valet och kvalet mellan en bruten vit och en vitare vit. Valet föll på det förstnämnda, vilket vi inte ångrar idag. Huset ter sig vitt mot omgivningen i vilket fall som helst.

    Passar på att önska dig en fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. For noen vakre kakkelovner.....
    Og tenk å ha så mange!!!
    Det er min drøm, å en gang få en slik...:)

    SvaraRadera
  5. Hej Lotta fin blogg jag heter elsa read jag har också en blogg adress elsasdjur.blogg.se väldigt vitt snyggt hus

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiskt vackra kakelugnar... Vill ni någonsin lämna ert vackra hus eller går ni bara där hemma och myser över att ett sådant paradis faktiskt är ert ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Heipsis,

    Oltas sitte tulossa ihailemaan pikaisesti niitä teidän hienoja kaakeliuuneja, jos ootte lauantaina aamupäivästä kotosalla ;) ??

    Kram på dig!

    /Ansku

    SvaraRadera
  8. Ååå, så vackert med alla kakelugnar!

    Här råder det brist på sånt ;)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera