onsdag 18 mars 2009

Porta mig från Blocket och Tradera!

För några veckor sedan upptäckte jag Tradera..ojoj vad jag blev lite galen...bjöd som en tok - och varje dag under två veckors tid kom posten med paket hem till oss. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med alla tallrikar, 60 st madeleine formar, gammal plåtsprits och annat nödvändigt som jag vann :) Egentligen kan man ju hitta lite roliga och annorlunda saker där för små pengar, men när det hela går överstyr så är det inte roligt ;)
Här är en bild på mitt senste Blocket "fynd" en gullig fåtölj som jag skulle ha klätt om såklart prickigt tyg,men dagen efter ångrade jag mig och sålde den igen på blocket inom 24 timmar.Det kallar jag återvinning!
Suck, och här är 12 st djupa Gustavsbergs tallrikar, när jag bjöd på de som såg jag framför mig hur vi skulle hela familjen äta hemmakokt rabarberskräm ute nästa sommar och ha så mysigt...men på riktigt 12 stycken!!! Söta är de i alla fall.
Har ni gjort några fynd på senaste tid? Hoppas det och i så fall med måtta!
Kul att så många vill vara med och tävla på handdukarna, de är ju så fina!
Kram från Blocket-fyndare-Lotta


13 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att göra fynd, men det är klart ibland kan man ju känna att det blir lite för mycket... Tur att Blocket finns, både att hitta saker på och att sälja det man inte vill ha, eller som när man ångrar sig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbar läsning....Ha det gott ! Anna

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja, det är farligt med både Blocket och Tradera, särskilt Tradera så jag vågar mig inte riktigt in så ofta längre :-D

    kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att göra fynd. Tallrikarna är ju jättefina. Bra att du fick sålt fåtöljen vidare:-)
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, jag älskar oxå Blocket! Grattis till dina fina tallrikar. Klart du ska ha 12 :) ett bra tal!!!
    Fyndar massor till in homestaging firma!
    Fin blogg hit- kommer jag gärna igen!
    Titta in hos mig ock tävla om böcker:
    http://www.roombysofie.blogspot.com
    Ha ett bra veckoslut,
    Sofie

    SvaraRadera
  6. Skönt att det inte bara är jag... ;)
    Just i början när jag upptäckt Tradera. Då bjöd jag på allt mellan smurfar, tv-spel till fin skålar i pressglas.
    Synd bara att portot är dyrt.

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  7. Hihi, visst är det svårt att låta bli :) Fast kul är det! Vet precis hur det är, man får en bild i huvudet av vad saken ska vara eller användas till och så drömmer man sig iväg :)
    När det gäller dina söta tallrikar så är det ju faktiskt så att rabarberkräm blir lite extra god när man kan severa den fint :)

    Tack för tipset om burkarna. Jag ska just till att beställa dem nu.

    Kramkram, Jenny

    SvaraRadera
  8. Muru, löysin sut ja suloiset pilkkusi.
    Halauksin sisko

    SvaraRadera
  9. Jag har också handlat en hel del tidigare på Tradera , men tröttnat lite , blir så dyrt med frakten . Hittar mycket på loppis istället , det är också kul !! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  10. vilken mysig blogg! inspirerande! prickigt är verkligen härligt...
    mvh pernilla

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Vilket härligt inlägg :-)!!
    Jag handlar också alldeles för mycket på tradera ibland :-).
    Tur att det går i perioder :-).

    Vet du, jag älskar också prickigt, har gjort det i många år!!
    Därför har jag självklart en massa saker i min butik som det är prickar på.
    Man blir så glad av prickar :-).
    Jag ska ju öppna en webbutik snart men det tar lite tid. Under tiden så skickar jag saker ändå till de som vill :-). Det brukar bli några paket i veckan :-).
    Om du önskar ngt, prisuppgift m.m. så kan du bara maila mig.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  12. Haha, dagens skratt!

    Jaa, jag fyndar lite nu och då, men med måtta ;)
    Det finns en ibland bra antikaffär här i krokarna, de har öppet en helg per månad. Där finns en del godbitar.

    Hoppas du får en riktigt skön helg!

    kram

    SvaraRadera
  13. Haha...Ja, tradera är livsfarligt :)

    SvaraRadera