fredag 3 april 2009

Behålla eller sälja -vilken dilemma!

Ni skulle ju hjälpa mig! Var inte det så vi kom överens? Jag har gått och köpt igen något från Blocket som jag har ej riktigt bestämmt mig om jag är nöjd med eller inte. Saken är det att våran framsida har inga utemöbler och jag har fått för mig att vi skulle ha en korgsoffa, två vita gamla cafe stolar och ett gammalt-snyggt slitet bord! Och sen går jag och hittar en korgsoffa på Blocket, dessutom nära oss. Sambon kommer hem från jobbet - jag går ut med samma dörröppnande-och kommer tillbaka halvtimme senare med en korgsoffa! Vad tycker ni om korgsoffor och stolar- hur tål de att vara ute i regnet? Här får ni se liten glimt av min vet-ej-om-jag-ska-behålla soffa. Pläden kommer från Green Gate.
Fint väder är det här- man blir så glad att våren är äntligen här!
Vi håller på att göra en grej i sovrummet under helgen-nu menar jag renovering! Ni får se snart hur det framskrider!
Kram Lotta

10 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut! Jag tror att det skulle bli jättefint, låter så när du berättar, jag kan se den fina lilla sommargruppen står där och bara vara hur fin som helst. Sen hur det är att ha den ute vet jag inte. Men den är ju målad, då borde det ju gå. Om inte annat så kan den säkert klara någon sommar och du kanske hittade den till bra pris. Bättre att göra som man tänker och ha det ett tag än att det inte blir alls. Slit på den så länge det fungerar, det skulle jag ha gjort. Men kanske jag har fel = )?

    Ha en skön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska behålla ett tag... du kan ju sälja sen??? Ser jättefin ut!

    Nu finns det en tävling inne hos mig, var jättegärna med och tävla om en jättefin PRICKIG skål från Greengate =)

    Ha en fin helg!

    Kram H

    SvaraRadera
  3. Sara från Värmland3 april 2009 kl. 11:09

    Har haft ett par målade korgstolar ute en sommar. Dessvärre finns en risk att de flagnar, de gjorde mina. Hade dem dock inte under parasoll eller liknande.

    SvaraRadera
  4. Korgsoffor är romatiska och mysiga, har ni en altan så kan den säkert stå bra där. Där är det kanske lite skydd.
    Ha en skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vet inte hur det är med vitmålade men vi har omålade och de blir gråa med tiden, jättevackert! Har dem ute året om.

    kram

    SvaraRadera
  6. Behåll dem!
    Jag letar efter precis likadana! Underbara! Gör väl inget om de får lite naturlig patina!;)))
    Ha det bra!
    Kram
    Marie minlillaveranda

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att den ser jättefin ut! Behålla!! Supermysigt med qulitar i, som den där från Green Gate. Eller marint, med t.ex. blå-vit randigt passar ju också bra till.
    Ha en ljuvligt helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Absolut behålla ..sååå fina! Det blir ju en så fin patina när de står ute.
    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Behåll, helt underbar!!!!! Blir ju bara ännu finare om de får stå ute och bli lite snyggt slitna.

    Ha en bra helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Va kul att du vill vara med och tävla om skålen från Greengate =) "gissade" att du skulle gilla prickarna *ler*

    Ha en fortsatt trevlig helg! Kram H

    SvaraRadera