lördag 8 oktober 2011

Min handyman i hallen

 Våran hall, står för sin lilla tur att hamna under en motorsåg! Under slutet av 40-talet gjordes huset om och då togs den gamla trappan bort från huvudingången och en ny ingång med trapphus gjordes. Synd! Nu vill vi göra om denna långa tunnel mer välkomnande och ljusare!
 Alla gamla 40-talsdörrar ligger nu i släpvagnen och väntar att köras till tippen...
 Som ni ser är det rejält trä som man använde denna tid...
 Tadaa, alla gamla garderober borta och öppningen mot glasveranda rummet är nu faktum! Ljuset flöder =)

Min handyman, med lite assistans av barnen tog det hela tio timmar att förstöra hela...att riva hall som är byggda idag skulle det hela ta säkert 5 sekunder =)

Men nu står vi inför hallplaneringen....det ska bli ljust,välkomnande och flyta in i övriga huset. Vi kommer nog få lägga ett nytt golv som ska vitbetsas och lackas, väggarna fär bli vita och släta...förvaringen måste byggas in...jag vill inte se alla jackor hängande när jag kommer hem..det här ser ut att vara en utmaning och har faktiskt ingen klar bild hur ddet hela ska se ut när det är färdigt. Har försökt googla över hallbilder...men hittar inga som inspirerar mig...vi får väl skapa det själva!

Om ni har tips eller ider så tar jag tacksammt emot de =) !

Nu önskar jag er en skön kväll! Ska göra sällskap till min handyman på soffan nu =)

Kram Lotta

8 kommentarer:

  1. Hej Lotta !

    Mikä ero. tulee varmasti hyvä ! Ihana saada isoksi ja avaraksi.
    Platsbygda gardebober är jätte bra och skönt att gömma alla kläder.
    Vill tipsa dig om min och våra goda vänners blog. vitadrommarochbusigabarn. Löydät myös Tiinan blogille mun blogi listasta. ne ln tehnyt itse tosi hienoja garderoopeja makuhuoneeseen ja eteiseen. paikalla rakennutteja. käy katsoon :)
    Mitä ootte aikonut käyttää lattiaan? Ootteko kuukut Osmo Colourin puuhavasta. Niilä on valkoinen puuhava joka on tosi riitttoisaa,kestävää ja helppo työskennellä. Kestävä ja läpikuultava puuvaha. me ollaan käytetty sitä paljon. niilä on erilaisa sävyjäkin. myös tummempia.
    Myös Tiina käsitteli kaikki lattiat sillä ja nekin on tosi tyytyväisä.
    Voin lämpimästi suositella tipsejäniiden blogista.
    Nyt filmiilta työpäivän päätteeksi.
    Ei tää sohva oo sen kummempi paikka. Ihana rentoutua!
    Onnea suunnitteluihin ;)Hauskaa iltaa.kram

    SvaraRadera
  2. Vi har ju precis gjort vår hall, eller ja, det är i princip bara golvlisterna kvar, men de ligger målade och färdiga på bockar :) Grått klinker blev det. Men du, det ser ju ut att vara fint trägolv redan, kan ni inte bara slipa och behandla det? Kanske inte stämmer, men på bilderna ser det så ut.

    Trevlig helg, kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Det byggdes rejält förr.. :)
    Spännande att få följa er renovering. Kommer säkert att bli snyggt.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt att gå loss och riva så där :-). Duktiga ni!! Härligt att få in ljuset, jag är övertygad om att det kommer att bli jättefint! Kram o lycka till med hallen. /Anette

    SvaraRadera
  5. Så spännande!! vilken skillnad det kommer bli, man ser redan förbättringen.

    Kram J

    SvaraRadera
  6. Skit vad fint ni kommer att ha det ;)!!! Du och din handyman med familj :))

    Vill också ha ett stooooort hus!! En annan får bara drömma om en platsbyggd garderob och är tyvärr tvungen att se massa jackor hängnas i en minihall, suck!!

    Hah, tuli kirjoitettua ruotsiksi..

    Halit sinne

    Ansku

    SvaraRadera
  7. Såå fint det kommer att bli . Vilken lycka att ha en alldeles egen handyman :))
    Ert hus är verkligen något alldeles extra , tror jag säger det varje gång jag kommenterar hos dig , men jag tycker det varje gång jag är här inne hos dig !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  8. Ååå va spännande! Det ser häfftigt ut!
    Så där grovt härligt som det gör efter att man gått lös med motorsågen.
    Ska bli kul att få se sen hur det blir..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera