tisdag 2 april 2013

Brottsliga planer


Hej igen!
Jag planerar att göra något nästan brottsligt faktiskt. För två år sedan köpte vi ett gammalt serveringsskåp som har väntat på sin plats i vår blivande tvättstuga, men om det är något jag har lärt mig är att take it easy med planeringen och inköp i form av två år i förväg...för såklart passar det inte nu riktigt in dit. I och med att vi har inte kommit till att renovera våra sovrum och saknar klädskåp så har det varit perfekt att ha skåpet i vårt sovrum. Nu till saken. Ibland flyger bara ider i mina hjärnbanor hej vilt och nu har jag fått för mig att ta bort vår vedspis från köket och placera skåpet där istället bredvid kylskåpet. Ni kan gärna kika in och titta våra köksbilder för att få en humm hur det ska bli. För egentligen är det heligt med vedspisar, herregud,de får man INTE ta bort...men ärlighetens namn använder jag aldrig den. Eller ju, vi samlar allt onödigt på den som barnens leksaker som ska upp, skräppost etc..och barnen använder ugnsluckor som sina hemliga skåp för att stoppa i halvätna mackor och annat viktigt. Så nu under påsken kvistlackade jag skåpet och grundmålade det..avvaktar lite för att måla skåpet vitt invändigt för jag vet inte riktigt vilken färg jag ska måla det med..
Annars har påsken varit härlig, allt i härlig balans. Hunnit vara sociala, renoverat badrummet i hyfsat bra tempo och firat min 36 års dag.
Nu till vardagen igen efter alla tömda påskägg!
Kram kram
Lotta

4 kommentarer:

  1. God morgon / Huomenta ! :)

    Vilket skåp. Vilket fynd !
    Och visst kan det vara så att man ändrar sig under resans gång.
    Ler din beskrivning om vedspisen ;)
    Halv ätna mackor kan vi också hitta här ;)

    Vi har köpt en vedspis och ska instaler den....:)
    Men den skulle ju passa bra ihop med era andra skåp :)
    Lycka till ! Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. hej lotta. tänker på vårt strömavbrott i 52 timmar, där skulle man haft en vedspis att laga maten på :) behåll den ;) Skåpet är superfint!!
    /mia

    SvaraRadera
  3. What a beautiful cabinet! Do you really want to do away with your wood stove? Can it save on heating costs, or is it just a big hassle? I know it is a lot of work to have one. Your cabinet would look really pretty in a kitchen. I love free standing furniture in kitchens.

    SvaraRadera
  4. Låt barnen ha kvar sina fiffiga gömeställen, du! (dvs behåll spisen). Du kommer allt hitta något perfekt ställe för ert vackra skåp vad det lider :D

    SvaraRadera