tisdag 14 september 2010

Höstmorgon

God morgon !

Idag ska jag visa lite utomhusbilder på vårat hus. Ni kanske kan se att det var ett tag sen det målades sist, närmare 25 år sedan trodde målaren =) Så nästa år ska vi börja skrapa och måla...hästjobb säkert men belöning kommer att bli stor då färgen har flagnat ordentligt. Nu funderar jag vilken färg ska man ta, enligt kommunen är det stort sätt fritt fram, bara det passar in i miljön. Gult är väl fint men, kanske vore det kul att ta en annan färg som t.ex. riktigt ljustgrönt med vita dörrar och knutar eller vitt med ljusgröna dörrar eller =) Vad tycker ni?






ha en härlig höstdag,
Kram Lotta

P.S. Amanda, tack för dina söta ord! Vad glad jag blev. Du, den där kannan har hängt med många år...kommer tyvärr inte ihåg vart jag köpte den.

12 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket hus ni köpt...Det är sååå vackert!!!

    Färgen på fasaden lät spännande, men ett svårt beslut. Antar att du spanar mycket på andras fasader nu..*ler*.... det är ju bästa inspirationen!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad jag älskar ert hus!!! Så vackert det kommer att bli med ny färg. Föreslår en ljusgrå nyans, kanske lite tråkigt men snyggt.

    Tack för att du visar bilder lite då och då. Det ger mig bränsle till mina egna drömmar om en stooor trävilla.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta!
    Aivan ihana talo te olette ostaneet!!

    Det ska bli så kul att följa ert renoveringsarbete!

    Herrgårdsgrå fasad med vita knutar tror jag skulle bli fint!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Utrolig vakkert hus! Tror også huset hadde vært veldig fint i en gråfarge med hvite karmer og kanskje en mørkere grå dør? Lykke til! Gleder meg å følge dere videre :O)

    Susanne

    SvaraRadera
  5. Kikar in och säger hej, vilken söt blogg du har! Här har du en till som gillar prickar och pasteller :-)

    SvaraRadera
  6. Ni har verkligen köpt ett helt underbart vackert hus, ett drömställe helt enkelt! Jag tycker att du ska googla på gammaldags bilder eller kolla på biblioteket för att få en bild av hus husen såg ut för länge sedan. Kanske du rent av kan få reda på originalfärgen på ert hus.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert hus ni har köpt!!!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  8. Helt fantastiskt vackert hus!! Tror det ljusgröna blir fint men jag skulle välja rött på dörren då, en mörk dov röd färg! Men med vita foder på knutarna förstås!!

    Önskar dig en sköön helg!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Guuuud vilket drömhus! :) Hur fint som helst.
    Blir fint i vilken färg som helst. Kanske en ljusare gul nyans med vita knutar.
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  10. Åh, vilket fint hus!!! Det ser ut som en ren dröm!

    Allt gott!

    Mari

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart huuuussss!!
    Jag hittade din blogg idag och kommer att följa dig och era projekt! Verkligen fint!
    Vi ska oxå påbörja en omfattande renovering om två veckor... spännande, men jag föstår nu att man får räkna med dubbelt så lång tid för allt så vi lär väl bli klara till sommaren...;o)
    Lycka till!
    Kram Mia

    SvaraRadera